6 6 6 8

05-09-2022 17:05

Robert krijgt het steeds moeilijker om zijn rol als voorzitter op hole 9 iedere week weer waar te maken.
Deze keer had hij zich thuis helemaal op die hole zitten te concentreren en hij was daar zo erg mee bezig dat hij de tijd niet in de gaten hield en dus ook niet op tijd naar de golfbaan vertrok. Zijn flightgenoten Willem, Marc en Jac stonden allang en ongeduldig trappelend op zijn komst te wachten. Dat wachten leek wel een eeuwigheid en uiteindelijk besloot het drietal om toch maar van start te gaan. Één balletje naar links, een volgend balletje naar rechts en tot slot nog een balletje door het midden. En ... jawel hoor daar kwam Robert in gestrekte draf de hoek om draven om ook nog snel af te slaan. Dat deed hij met verve met een balletje naar rechts. Maar dan wel zoveel naar rechts dat het balletje over de bomen ging en op de fairway van naastgelegen hole 9 terechtkwam. Robert had kennelijk haast en wilde direct beginnen aan de strijd op hole 9. Maar die vlieger ging natuurlijk niet op! Ondertussen zagen op hole 9, tot hun grote ontzetting, een tweetal nietsvermoedende golfspelers ineens van een geheel verkeerde kant een golfbal maar hun toe rollen. Robert deed natuurlijk of zijn neus bloedde en sloeg snel een tweede bal. Jac, die toch de beschikking over een handicart had, ging snel op weg om Robert's bal (een Callaway nog wel) op te halen en bij de eigenaar te retourneren.
De eerste 8 holes verliepen daarna zonder noemenswaardige incidenten of andere dingen. Willem gaat gelukkig weer beter spelen. Marc oogst bewondering met zijn mooie slagen, hij geniet, en heeft onderweg heel wat te bespreken met Robert. Genoemde Robert geniet ook van zijn en andermans spel. En Jac ... die doorkruist met zijn handycart, alsof hij geen Jac maar Max heet, de golfbaan en slaat ondertussen af en toe de bekende constante bal.
En dan is hole 9 aan de beurt. Alsof we het nog niet wisten ... Robert legt de regels nog eens uit.!! En de enige die zich aan de afslag-regel wist te houden was Jac. Uiteindelijk kreeg Marc een strafslag omdat hij zijn bal zover de bossen had ingeslagen dat deze onvindbaar was. En Willem wist die veradelijke bunker voor de green niet te ontwijken. Maar met een knappe slag was hij er in één keer uit! De uitslag staat te lezen bij de aanhef van dit verhaal. Alle dames en Arno waren vandaag afwezig (vanwege de hitte?). Dus daar hoef ik verder dit keer geen aandacht aan te besteden.

—————

Terug